Daisypath Anniversary tickers

Sunday, March 6, 2011

kisah A B A H saye...

br2 ni aku dikejutkan dgn panggilan tepon dr akak aku.gtau yg abah aku msk hosp sbb jatuh lepas wat keje pasang siling kat umah... aceley.skng ni abah aku dok sbuk menyiapkan projek die samb wat blik tepi umah die tu..so.. die lagi ske wat keje sndri dri mengupah org lain... so.. skng....malang pon datang tanpa diundang..

so..abah aku jatuh mase wat keje n pergelangan tangan die patah.. skng ni bersimen......... erm.. dapat je tau dr akak aku... mmg tros menangis la.. n amik kptsan utk half day n tros grk balek kg.xpk ape da mase tu..boss bg ke x ke.. mmg nekad nak balek je..  risau nye Tuhan saje la yg tau.. dgn perasaan yg mcm2 mse drve....

perjalanan yg selalu nye amik mase 3jam pon da jadi 2 jam 1/2 da... xseda bape speed yg aku bawak mase tu..yg penting aku selamat smpai kg....alhamdulilah,sampai je kg kul 5ptg.... tgok je abah.. br ati rase lega.......

hati pon rase legaaaaaaaaaaa sgt2 bile tgok abah xla kritikal yg aku bayangkan.... huh!!!!tp mase tu tgok keadaan abah mmg lemah sgt... n paling aku terharu, bila sume adik beradik aku balik kg mlm tu jugak ble dpt tau keadaan abah...... thanks sgt2. walaupon sume sibuk ngn keje, tp bile masing2 dpt tau sesuatu jd pd abah.. sume akn balek walau lambat cane sekali pon...

erm..... masuk ari ke-2..abah pon da nampak shat sket.. erm..ape lagi.... mule la nak wat itu ini... kebetulan plak..die de hobi baru.. dgn ternakan die.. ayam, itik, rabbit, burung puyuh.......kami pon sume join jugak la memeriahkan reban abah tu..~ngeeeeeeeeeeee..... bestttttttttt sgt ble dpt berkumpul ramai2....

  ni la reban abah saye...........mcm2 ade tauuuuuuuu!!!



reban ni handmade abah tau.........sume die wat sndri.....


                  
                
 antara binatang2 yg de dlm tu............



 ni la keadaan  abah saye...da tangan beranduh cam2 pon.nakkkkkkkkk lg ngdap ayam, itik die...


masing2 pon sbuk nk masuk reban jugakk...

No comments:

Post a Comment