Daisypath Anniversary tickers

Monday, March 28, 2011

jage saje kain anda...ok!!!

erm............aku xtau la nape...sejak 2 menjak nie....mcm2 bnda melanda dri aku nih..... xkira dr segi ape pon... masalah kesihatan, masalah org sekeliling...huh....... sabar2..... naseb la sifat kesabaran aku maseh ade lg...  kalo x????? nak aku ngamok ke????? n entry nu pon thasil di atas luahan prasaan aku mase ni..... ni blog aku kan??? so..ade aku kesah nak tulih ape ponn....

ha....bukan ape... aku rase masalah aku...... hal dri aku.... perlu ke aku nak sebar kat sume org...nak mintak simpati yg aku ni de masalah utk org lain selesaikan???tapi kalo jawapan korang rase
 'YA, AKU PERLU CERITA'..
heyyy...for wat dude????? aku bukan minah kepoh ok???n bukan kaki jaja cerita... maslaah sndri bia ak sndri yg simpan n aku selesaikan...

So, ble da jadi camni.. xperlu la nak kutuk2 aku ke.... samada aku dgr ke xdgr ke..kan????? Kalo xtau tentang hal aku.. xperlu nak wat ulasan cam penyampai bola tu la.... diam sudaaaaaaa......

Watch out la ok!!!!! ape saje yg kite buat n cakap ade saje yg memerhatikan.. jangan ingat sume bnda yg korang cakap tu... sume org boleh dgr n boleh simpan....kadang2 org yg korang caye tu la kaki kepoh wei..hahahahha....
baru seda ehhh????? bagos la.. jangan sampai xseda diri suda la....

Mewh aku nak ingatkan sket.....Tolong ingat ok??.... ape saje tindakan sesorang tu... maybe menyusahkan org lain, kdg2 die buat disebab kan keadaan yg tak dapat dielakkan n die ade hal die sndri yg kite xtau betapa susahnye die nak hadapi..... Cume hati n prasaan die saje yg tau n tanggung selama ni.. Jadi, jangan ingat pe yg kite cakap tu sume btoi... tolong periksa dulu..ok???

Ni ade sikit utk renungan kite.... aku amik ni pon utk renungan aku jugak...yg aku xpenah rase diri aku ni bagos sgt...... byk lagi kelemahan dalam dri yg sentiasa perlu diperbaiki...

nah bace:
kadangkala diri sendiri terlalu alpa & mudah melakukan kesilapan tanpa sedar..

Untuk renungan bersama…Insyaallah…~

• JANGAN SIBUK mencari kesalahan orang sebaliknya berusaha dan tenung diri sendiri “ macamana kaedah untuk mempertingkatkan pencapaian diri sendiri”

• JANGAN SIBUK mengumpat orang, mengata dan mencanang kekurangan orang, sebaliknya sibukkan diri sendiri dengan merenung dan mencari apa kelemahan diri sendiri yang boleh dipertingkatkan..

• JANGAN SIBUK mencari kekayaan dunia semata-mata sebaliknya sibukkan juga diri sendiri mencari kekayaan untuk akhirat sana..Insyaallah…

“kita cuma manusia biasa, bila perasaan FRUST menguasai dan rasa MALAS acapkali diperkata..maka penyakit itu akan terus merebak biak dan melarat2… so.... ^_^

KESIMPULAN: Cermin Diri ! bagus sangatkah kita untuk pertikaikan tentang hal2 orang lain..Cermin Diri ! Lakukan perubahan jika perubahan itu adalah yang terbaik untuk kita..!

No comments:

Post a Comment